סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

גביית חובות באמצעות הליך הוצאה לפועל

גביית חובות מהירה ויעילה

גביית כספים זה סיוט של כל עסק הנאלץ להתמודד עם לקוחות שצוברים

חובות

, המחאות ללא כיסוי וכיו"ב. הדרך היעילה ביותר לבצע גביית חובות היא באמצעות הליך הוצאה לפועל, אך לפני פתיחת התיק חשוב מאוד להתייעץ עם עורכי דין ולקבל יעוץ משפטי מקצועי באשר לכל הצעדים בהם ניתן לנקוט להשבת כספכם.

לאחר שפניתם אל החייב והוא סרב לפרוע את החוב, ניתן לפנות אל הליך הוצאה לפועל לצורך גביית חובות. מדובר בהליך יעיל יחסית, המאפשר לנושים לנקוט באמצעים שונים להבטחת פרעון החוב והשבת כספם.

אולם, חשוב להבין כי מורכבותו דורשת ליווי של עורכי דין בעלי ניסיון וידע עשיר בתחום זה, סיוע משפטי מקצועי יבטיח את החזרת הכסף בדרך היעילה והמהירה ביותר שניתן.

גביית חובות על ידי הוצאה לפועל

כאמור, רק לאחר שהחייב סרב לפרוע את החוב ניתן לפנות אל לשכת הוצאה לפועל. את הבקשה לפרעון החוב מומלץ לשלוח לו באמצעות עורכי דין, כמכתב התראה לפני פתיחת תיק הוצל"פ. את המכתב יש לשלוח באמצעות דואר רשום ולשמור העתק.

צור קשר עם נציגי המשרד בטלפון: 03-6093833


בפנייתכם אל לשכת הוצל"פ בבקשה לפתוח תיק נגד החייב, יש לכלול את השטר או את פסק הדין בגינו החוב ואת מכתב ההתראה שנשלח אליו. כמו כן, יש למלא את כל הפרטים הנוגעים אל זהות החייב, לרבות מספר תעודת זהות, כתובת מגורים ועוד.

לא אחת, נושים מוצאים עצמם עומדים מול שוקת שבורה כאשר הם מגלים כי החייב לא ממהר להימצא וכי הוא מסתתר מפני נושים רבים. למעשה, כל עוד לא אותר החייב, לא ניתן לפתוח את תיק ההוצל"פ ולפעול להשבת החוב. במקרים בהם החייב מסתתר, ניתן לפנות לסיוע של משרדי חקירות המתמחים באיתור כתובות מגורים של חייבים.

פתיחת התיק כרוכה בתשלום אגרה שסכומה נקבע בהתאם לשווי החוב. לאחר פתיחת התיק, תישלח הודעת אזהרה לחייב, במסגרתה ניתנת לו הזדמנות נוספת לפרעון החוב תוך 20 יום, לפני שיינקטו נגדו צעדים נוספים, כגון:

  • עיכוב יציאה מהארץ
  • עיקול נכסים
  • עיקול חשבונות בנק
  • צווי מאסר

אחד הדברים החשובים ביותר בהליך גביית חובות על ידי הוצאה לפועל, הוא ביצוע כל הפעולות היעילות ביותר לצרכי גביית חובות. כאמור, בסיוע של עורכי דין ניתן לפנות אל לשכת ההוצל"פ ולבקש סעדים שונים שמטרתם לגרום לחייב לפרוע את החוב.

גביית חובות באמצעות הוצאה לפועל

איחוד תיקים או פשיטת רגל – גביית חובות

כאשר מדובר בחייב שצבר חובות רבים ונפתחו נגדו תיקים רבים בלשכת ההוצל"פ, הוא יתקשה לעמוד בנטל התשלומים. גם אם בכל תיק ניתנה לו פריסה נוחה של תשלומים לפרעון החוב, הצטברות הסכומים שעליו לשלם מידי חודש בגין התיקים הרבים שנפתחו נגדו – עולה על הסכום שיש ביכולתו לשלם. במקרים אלו, עומדות בפניו שתי אפשרויות, איחוד תיקים או פשיטת רגל.

מבחינת גביית חובות, כמובן שהייתם מעדיפים להיות הנושים היחידים, אך בחלק גדול מהמקרים זה לא המצב. אם בחר החייב בהליך איחוד תיקים – תוכלו לקבל תשלום חודשי שייקבע על פי חלקכם בחובות שצבר ובהתאם ליכולת הכלכלית שלו. אם בחר בהליך פשיטת רגל – יתבצע כינוס נכסים, רכושו ונכסים יועברו לידי נאמן, יימכרו למרבה במחיר והכספים שיתקבלו מהמכירה יחולקו בין הנושים.

חובות אבודים

היה ובצעתם את כל הפעולות שיכולתם לבצע ולא הצלחתם להשלים את גביית החובות, בין אם בשל קושי לאתר את החייב או בשל אי יכולתו לפרוע את החוב, ניתן להכריז על חובות אלו כחובות אבודים. אם יוכרו ככאלו, תוכלו לפחות לקבל החזרי מס ששולם עבור אותן הכנסות, שלא הצלחתם לגבות.

הליך גביית חובות הנו הליך ארוך, מייגע ומורכב, יש חשיבות עליונה לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי. חשוב להתייעץ עם עורכי דין הבקיאים בתחום הוצאה לפועל, בליווים תוכלו לבצע את כל הפעולות הנדרשות להחזרת כספכם.

לקבלת יעוץ משפטי מיידי בנושא גביית חובות, לחץ כאן

או צור קשר עם נציגי המשרד בטלפון: 03-6093833

 


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת