סיוע משפטי מיידי בטלפון: 1-800-800-891

עורכי דין סדר דין יעוץ משפטי מיידי רשלנות רפואית פשיטת רגל הוצאה לפועל

רישום סימן מסחר בארצות הברית

חסכון של אלפי דולרים בהגשת בקשת סימן מסחר בארצות הברית

כיצד ניתן לחסוך מאות ואף אלפי דולרים בכל הגשה של סימן מסחר בארצות הברית? מה היא הדרך היעילה ביותר להגיש בקשות סימני מסחר בארה"ב?

1.       האפשרויות: בדרך כלל, בקשת סימן מסחר בארצות הברית תוגש על בסיס אחת משתי אפשרויות: על בסיס "שימוש מסחרי" בסימן בארה"ב (Use in commerce basis), או על בסיס "כוונה לעשות שימוש" מסחרי בסימן בארה"ב (Intent to use basis).

 

1.1.     כאשר ההגשה הינה על בסיס "שימוש מסחרי", הסימן לא יירשם אם לא תוגש הצהרת שימוש, על עצם השימוש המסחרי האמור (קרי- יבוא לארה"ב, יצוא מארה"ב, מאמצי שיווק או מכירה בארה"ב, וכו'), וכן לגבי אלו מוצרים או שירותים הוא נעשה, ובאיזה מועד התחיל אותו שימוש. מלבד העלויות הכרוכות בהגשת בקשת סימן מסחר וניהולה, עלות הגשת הצהרה כזו בלבד, עולה כדי מאות דולרים, עקב תשלום אגרה ושכר טרחת עורכי דין הכרוך בהגשתה.

 

1.2.        כאשר ההגשה הינה על בסיס "כוונה לעשות שימוש", הרי שלאחר קיבול הבקשה, וכתנאי לרישומה, יש לצרף הצהרה כי השימוש המסחרי בסימן בארה"ב, מאז מועד הגשת הבקשה בארה"ב, כבר החל, ובאיזה מועד, ולגבי אלו מוצרים או שירותים. גם הגשת הצהרה כזו כרוכה בתשלום אגרה, ובשכר טרחת עורכי דין, העולה כדי מאות דולרים לכל בקשה. אם השימוש המסחרי בסימן בארה"ב טרם החל גם לאחר קיבול הבקשה, ניתן לבקש ארכות להגשת תצהיר השימוש, מה שכרוך בעלויות נוספות, של מאות דולרים בכל פעם. קורה, שאף לאחר תום תקופת הארכות, השימוש המסחרי בסימן בארה"ב לא החל, והתוצאה היא שהטרחה, והסכומים הכספיים שהושקעו בבקשת סימן המסחר, שיכולים להגיע לאלפי דולרים, יורדים לטמיון.

 
 

2.        בסיס הגשה נוסף: אולם, ניתן להגיש את בקשת סימן המסחר בארה"ב, גם על בסיס זכויות הבכורה הנובעות מבקשת סימן מסחר בישראל, מכוח אמנת פריז, במדינות החברות באמנה זו (כיום חברות בה יותר מ- 170 מדינות, לרבות ארה"ב וישראל).

2.1.     היתרונות: אחד היתרונות בכך הנו האפשרות שמקנה אמנת פריז, לדחות את המועד להגשת הבקשה המקבילה בארצות הברית, בשישה חודשים ממועד הגשת בקשת הבכורה בישראל, תוך הקניית תאריך הבכורה של הבקשה בישראל, לבקשה המקבילה בארה"ב (ולמעשה גם לכל בקשה מקבילה נוספת שתוגש במדינות החברות באמנת פריז). מהותית, בדרך זו ניתן להתחיל לעשות שימוש בסימן מסחר בארה"ב (או ביתר המדינות החברות באמנת פריז), כבר עם הגשת הבקשה בישראל, מבלי לחשוש מהעתקת הסימן, שכן בקשת סימן המסחר בישראל "משריינת" את תאריך הגשתה לכל יתר הבקשות המקבילות שיוגשו על בסיסה.

 

יתרון נוסף בהגשת בקשה מקבילה בארה"ב על בסיס בקשת בכורה בישראל הינו, שכאשר תתקבל הבקשה ע"י הרשם בארה"ב, התנאי להשלמת רישומה יהיה רק הגשת העתק של תעודת הרישום של בקשת הבכורה בישראל. בכך יחסכו מאות ואף אלפי דולרים על הגשת הצהרות שימוש, או ארכות להגשתן.

 

2.2.    החסרונות: חיסרון של הגשת בקשה על בסיס זכויות הבכורה הינו, שהבקשה בארה"ב תהיה תלויה בהשלמת הרישום של הבקשה בישראל, ואם רישומה של האחרונה ייתעכב או יימנע מסיבה כלשהי (עקב השגות רשם סימני המסחר, הליכים לפי סעיף 29 לפקודת סימני המסחר, התנגדות, וכו'), כך גם תתעכב או תמנע השלמת הרישום של הבקשה המקבילה בארה"ב.

 

חסרון נוסף הינו, שרוב עורכי הדין ועורכי הפטנטים בחו"ל יגבו שכר טרחה נוסף על הפרוצדורה הנוספת הכרוכה בהגשת מסמכי בכורה (הגשה לרשם סימני המסחר בארה"ב, תעודה של רשם סימני המסחר בישראל, המעידה על הגשת בקשת הבכורה, ופרטיה), במדינותיהם, ולכן, יש לבחון את הכדאיות לעשות שימוש באפשרות זו, ובמיוחד כאשר מגישים את הבקשות בחו"ל בסמוך מאוד להגשת בקשת הבכורה בישראל.

 

3.      הפתרון: הפתרון היעיל והחסכוני הנו להגיש את הבקשה בארה"ב, הן על בסיס זכויות הבכורה הנובעות מבקשת סימן המסחר בישראל, והן על בסיס "כוונה לעשות שימוש", כבסיס חלופי. גם "שימוש" בפועל בסימן יכול להוות בסיס חלופי, אם כי הוא נדיר יותר. כך, אם הבקשה בישראל תושלם ללא עיכובים ובעיות, ניתן יהיה להשלים את רישום הבקשה בארה"ב ע"י הגשת עותק של סימן המסחר בישראל, מבלי להידרש לעלויות הכרוכות בהצהרות שימוש או ארכות להגשתן. העלות הנוספת הכרוכה בהגשת הבקשה בארה"ב על בסיס הבקשה בישראל, נמוכות יותר. באופן זה, אם השלמת רישום הבקשה בישראל תתעכב מסיבה כלשהי, או אז ניתן יהיה לעשות שימוש בבסיס ה"שימוש המסחרי", או ה"כוונה לעשות שימוש" מסחרי בסימן בארה"ב, להשלמת הרישום בדרך זו.

 

4.           מסקנות: כאשר עולה הצורך בהגשת בקשת סימן מסחר חדשה בארצות הברית, רצוי, ככל שהדבר אפשרי, להגיש את הבקשה בארה"ב לא רק על בסיס "כוונה לעשות שימוש" (או "שימוש מסחרי") בסימן בארצות הברית, אלא גם ובעיקר על בסיס זכויות הבכורה הנובעות מבקשת סימן מסחר בישראל, וזאת אף אם הבקשות בישראל ובארה"ב מוגשות בו-זמנית, ולו כדי לחסוך בשלב מאוחר יותר את העלויות והפרוצדורה הכרוכים בהגשת בקשת סימן מסחר בארצות הברית, שהיא רק על בסיס "שימוש מסחרי" או "כוונה לעשות שימוש מסחרי" באותו סימן מסחר. אם כך- בהגשת בקשת סימן מסחר בארה"ב, גם על בסיס זכויות הבכורה של בקשת סימן מסחר בישראל, ניתן לחסוך מאות ואף אלפי דולרים.

המאמר נכתב ע"י עורך דין יריב קדם


פורום יעוץ משפטי

בדיקת זכויות מקרקעין
ייעוץ בנושא הוצאה לפועל
ייעוץ בענייני תעבורה
ייעוץ בנושא דיני משפחה
ייעוץ בנושא דיני נזיקין
ייעוץ בנושא דיני פלילים
ייעוץ בנושא דיני פשיטת רגל
ייעוץ בנושא תביעות אזרחיות
ייעוץ בנושא אחר

פנה אל עורך דין:
שם הפונה:
דוא"ל:
טלפון:
איזור מגורים:
הבעיה שלי בנושא:
תוכן ההודעה:

תחומי התמחות במשרד:
   עורכי דין משפחה, גירושין
   עורכי דין פלילי
   עורכי דין אזרחי מסחרי
   עורכי דין מקרקעין
   עורכי דין תעבורה
   עורכי דין נזיקין
   עורכי דין דיני עבודה
   עורכי דין רשלנות רפואית
   מושגים משפטיים
   פרסום מאמרים משפטיים

פורום יעוץ משפטי לאזרח

הודעות אחרונות בפורום:
- תעבורה
- צביעת ארונות מטבח
- בדיקת רכב
- הצגת ראיות לצד שכנגד
- דיני משפחה
- שעות נוספות בהריון
- זכויות שוכר לאחר מכירת הדירה
- שלום חברים , מנסה לאתר פס"ד ע "א 569/80 ולא מוצא , מוצא הרק איזכורים שלו צד שכנגד טוען שפס"ד זה מוכיח שלא חלה אחריותעל השולח כאשר השלוח חורג מהסמכות שניתמנה לו להבנתי ס 14 בפקודת הנזיקין הוא חדמשמעי כשהמחוקק רוצה לפטור הוא עושה זאת ס56 לפקודת החברות לדוגמא , וגם בו יש החרגות להחרגות אם יש מי שיכול לאר הפס"ד - אודה מאד כמו כן אשמח לשמוע דעתכם האם שולח פטור מאחריות כאשר שלוח חורג מסמכותו [השולח קיבל מוצר להעבירו באמצעות השלוח ל X ובפועל השלוח העבירו ל Y] תודות!
- אכיפה בררנית
- פרט שגוי
- חניה על מדרכה
- רו"ח שלא הגיש עבורי דו"ח שנתי
- ביטול דו"ח חניה
- שמישהו יעצור את העברינים האלו לגזול מכספנו מיד...
- נכות בעקבות שריפה בדירה
- נזקים בדירה שכורה
- שאלה לגבי חידוש חוזה
- וועד בית וחניה
- דוח חניה ע"ש וכתובת נפטר ולא ע"ש היורש המחזיק ברשיון זמני
- דוח חניה בגדרה
- עלויות תחזוקת בניין בדירה שכורה
- הודעה בדואר
- הודעה בדואר
- אישור בדיקות ותשלום שעות נוספות
- יציאה מדירה
טעינה...

תחומים קרובים:

מפת אתר | תקנון ותנאי שימוש כל הזכויות שמורות © 2013 סדר דין עורכי דין ברשת